تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

ایران در کدام رشته‌های باقی مانده المپیک ۲۰۲۰ توکیو امید مدال دارد؟

چشم امیدمان به کسب مدال المپیک ۲۰۲۰ توکیو به هفته جاری مسابقات است. جایی که کشتی گیران ایران و در ادامه کاراته کاران مسابقات خود را با حریفان‌شان آغاز خواهند کرد.

کد خبر: ۱۰۲۸۴۸
۱۶:۳۶ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۰

چشم انتظار مدال المپیک ۲۰۲۰ توکیو

 

دیدارنیوز ـ مسلم تهوری: همانطور که پیش‌بینی می‌شد المپیک ۲۰۲۰ توکیو تا بدین‌جا برای ایران آورده‌ای جز مدال طلای جواد فروغی در تیراندازی نداشت. البته طلای فروغی باعث شگفتی عموم مردم در روز نخست شد و کمتر کسی امید به کسب مدال در رشته تیراندازی داشت. شاید مدال جواد فروغی انتظارها را از سایر ورزشکاران ایرانی بالا برد اما هر چه مسابقات جلوتر رفت هیچ خبری از کسب مدال از سوی ورزشکاران ایرانی نشد و بار دیگر چشم امید ایرانی‌ها به تشک ورزش سنتی و کهن کشتی دوخته شده است. در این میان می‌توان انتظار کسب مدال از رشته‌های کاراته و وزنه‌برداری نیز داشت.

والیبال

والیبال که چشم امید بسیاری از مردم به آن بود کمتر از حد انتظار ظاهر شده و به‌رغم برد شیرین برابر لهستان در ادامه مقابل کانادا و ایتالیا باخت را تجربه کرد. از گروه ۶ تیمی ۴ تیم به دور بعدی صعود می‌کنند و ایران تنها در صورت غلبه بر ژاپن میزبان بازی‌ها می‌تواند به دور بعدی مسابقات صعود کند و الا پرونده والیبال ایران در المپیک توکیو به تلخی بسته خواهد شد.

کشتی

در هفته جاری چشم امید بسیاری از ایرانیان به مسابقات کشتی المپیک خواهد بود. کشتی ایران صاحب ۱۱ سهمیه شده است. ایران ۶ سهمیه در کشتی آزاد و ۵ سهمیه در کشتی فرنگی کسب کرده است. از فردا مسابقات کشتی فرنگی آغاز می‌شود و در ادامه نوبت به مسابقات کشتی آزاد خواهد رسید.

امروز وزن کشی اوزان ۶۰ و ۱۳۰ انجام شد و فردا علیرضا نجاتی و امین میرزازاده به روی تشک خواهند رفت و در ادامه محمدعلی گرایی و محمدهادی ساروی و محمدرضا گرایی مسابقات‌شان آغاز خواهد شد. وجود مربی کاربلدی همچون محمد بنا در رأس کشتی فرنگی ایران امید‌ها را نسبت به کسب مدال از سوی فرنگی کاران افزایش داده است. شاید خوشبینانه باشد اما همگان منتظر افتخار آفرینی فرنگی کاران مانند المپیک لندن هستند. 

در ادامه مسابقات کشتی آزاد نیز آغاز خواهد شد. رضا اطری، مرتضی قیاسی، مصطفی حسین‌خانی، حسن یزدانی، محمدحسین محمدیان و امیرحسین زارع آزادکاران ایران هستند که از روز ۱۳ مردادماه به روی تشک حاضر می‌شوند و امید زیادی به مدال آوری آن‌ها وجود دارد. طلایی‌ترین ورزشکار تیم کشتی ایران حسن یزدانی است که پیشتر صاحب مدال طلا المپیک، طلای جهانی و بازی‌های آسیایی شده است.

کاراته

کاراته دیگر رشته‌ای است که در آن امید کسب مدال داریم. کاراته در واقع میهمان ویژه المپیک ۲۰۲۰ توکیو است. این رشته ورزشی که در المپیک حضور نداشته تنها در ۲۰۲۰ توکیو حاضر است و در المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور نخواهد داشت. ایران از فرصت بدست آمده استفاده کرد و توانست از مسیر سخت و طاقت فرسای مسابقات انتخابی ۴ سهمیه کسب کند که متأسفانه بهمن عسگری به علت اشتباهات سهوی پزشکی و عدم هماهنگی این قهرمان برای مصرف دارو محروم شد و سهمیه ایران به ۳ وزن کاهش پیدا کرد. یک سهمیه توسط سجاد گنج‌زاده در مثبت ۷۵ کیلوگرم و دو سهمیه بانوان که توسط سارا بهمنیار در منفی ۵۵ کیلوگرم و حمیده عباسعلی در مثبت ۶۱ کیلوگرم کسب شده می‌توانند در مسابقات المپیک حضور پیدا کنند.

مسابقات کاراته از ۱۴ الی ۱۶ مرداد برگزار می‌شود. سارا بهمنیار از ساعت ۱۲:۳۰ به وقت تهران روز پنجشنبه ۱۴ مرداد به روی تاتامی خواهد رفت.

سجاد گنج‌زاده و حمیده عباسعلی نیز از ساعت ۹:۳۰ به وقت تهران در روز شنبه ۱۶ مرداد به رقابت با حریفان خود خواهند پرداخت.

وزنه‌برداری

وزنه‌برداران که در المپیک ریو کاروان ایران را صاحب ۲ مدال طلا کرده بودند با دو ورزشکار در مسابقات المپیک توکیو حاضر شده‌اند. شرایط فعلی با المپیک ریو کاملا متفاوت است و اصلا نمی‌توان انتظار طلا داشت، اما شاید علی هاشمی و علی داودی در اوزان ۱۰۹ و فوق سنگین بتوانند کاروان ورزشی ایران را صاحب مدال المپیک کنند.
 
علی هاشمی که در المپیک ریو رتبه‌ای بهتر از هفتم کسب نکرده بود با توجه به رقبایی که دارد کسب مدال طلا و نقره را دور از ذهن می‌کند و شاید بتواند به مدال برنز بازی‌های المپیک فکر کند.
 
در دسته مثبت ۱۰۹ نه تنها علی داودی بلکه هیچ ورزشکار دیگری نیز به مدال طلا فکر نخواهد کرد و آن را از ابتدا به تالاخادزه وزنه‌بردار قدرتمند گرجستانی اختصاص داده‌اند.
 
علی داودی اگر در مسابقات المپیک بی نقص کار کند کسب مدال نقره المپیک دور از ذهن نیست و می‌تواند امید‌ها را برای کسب مدال در این رشته زنده نگه دارد.
 
مسابقات دسته ۱۰۹ کیلو ۱۲ مرداد و مثبت ۱۰۹ کیلو ۱۳ مرداد برگزار خواهد شد.
برچسب ها: المپیک توکیو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی