تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

بیگی: اعتراضات برای اصل نظام خطرناک است

نماینده تبریز می‌گویددولت کنونی در موضوع گرانی بنزین قصدش کاهش مشارکت مردم در انتخابات مجلس بود و اکنون هم می‌خواهد بگوید دولتی با مشارکت پایین و مشروعیتی به مراتب کمتر از ما می‌خواهد کار را دست بگیرد.

کد خبر: ۱۰۲۸۲۵
۱۲:۱۳ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۰

بیگی اعتراضات نظام

دیدارنیوز - کشور شرایط نامساعدی را سپری می کند، سلسله اعتراضات گسترده‌ای در شهرهای مختلف در واکنش به بی آبی و بی برقی و بی کفایتی مدیران، طی یک ماه گذشته کشور را فراگرفته بود و به یک باره در میانه این ناآرامی‌ها، موضوع طرح صیانت از فضای مجازی، آتش نارضایتی‌ها را شعله ور کرد. مجلس اصولگرا در حالی طرح صیانت از فضای مجازی یا به عبارت دیگر محدودیت اینترنت و فضای مجازی را تایید کرد که بخش اعظمی از جامعه با آن مخالف است.

برخی از اعضای مجلس یک دست اصولگرا اما روایت متفاوتی از آنچه در کشور می‌گذرد ارائه می‌کنند و دولت را مسبب اصلی اعتراضات و گسترش نارضایتی‌ها در کشور خوانده و می‌گویند دولت حسن روحانی به دنبال تخریب چهره ابراهیم رئیسی در آستانه تشکیل دولت جدید است. احمد علیرضابیگی نماینده تبریز می‌گوید: این نوع اعتراضات آن هم در آستانه انتقال قدرت، شرایط را برای کشور بیش از پیش حساس کرده است.

وضعیت اضطراری کشور در نتیجه عدم مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰

نماینده مردم تبریز در مجلس در گفتگو با رویداد۲۴ در این باره گفت: جمعیت قابل ملاحظه‌ای از مردم در انتخابات ریاست جمهوری خردادماه شرکت نکردند و از طرفی آرای باطله رقیب رییس جمهور منتخب بود. به عبارتی ۳۰ درصد کل مردم ایران به آقای رئیسی رای دادند و اتفاقات حاصل از عدم‌ شکوه انتخابات ریاست جمهوری وضعیت ویژه‌ای را برای ایران به وجود آورده است.

این چهره اصولگرا تصریح کرد: بیش از ۶۰ درصد جامعه یا در انتخابات شرکت نکردند یا رای‌شان بی‌نظری را نشان داده است، یعنی آن‌ها خود را شریک دولت نمی‌دانند و از این‌رو در روز‌های حادثه که باید از دولت حمایت کنند در صحنه حاضر نمی‌شوند. همین فقدان مسئولیت توسط بخش عمده‌ای از جامعه خطرات بسیاری را برای کشور که در برابر تهدید بیگانگان است، ایجاد کرده.

دولت به دنبال ایجاد ناامنی و نارضایتی در کشور است

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور تصریح کرد: از طرفی غربی‌ها ایران را تحت فشار گذاشتند که به مذاکرات برگردد و کمک کند تا توافقی که خواسته آن‌ها است انجام شود و از سوی دیگر، نحوه مدیریت کشور از سوی دولت نشان از این دارد که خریدار ناامنی و نارضایتی در داخل است و این دو رویکرد و نگاه، کار را برای اداره کشور سخت کرده است.

علیرضابیگی اظهار داشت: برخی به من می‎گویند چرا دولت خواهان ناامنی و نارضایتی است؟ جواب ساده است، دولت کنونی در موضوع گرانی بنزین قصدش کاهش مشارکت مردم در انتخابات مجلس بود و اکنون هم می‌خواهد بگوید دولتی با مشارکت پایین و مشروعیتی به مراتب کمتر از ما می‌خواهد کار را دست بگیرد. این‌گونه نیت‌ها در همین ناآرامی‌ها به سرانجام می‌رسد. البته این را هم بگویم که همه مشکلات کشور مربوط به این نگاه دولتمردان نیست و این رویکرد بخشی از بحران را شکل داده است.

وی یادآور شد: مردم حق دارند به وضعیت موجود اعتراض کنند و این را بسیاری از افراد حاضر در حاکمیت از جمله رهبر انقلاب قبول دارند. ایشان گفتند مردم حق دارند اعتراض کنند و این وضعیت حاصل ناکارآمدی و ناتوانی‌های رخ داده است.

این نماینده تبریز افزود: هیچ‌کس حق ندارد مردم معترض را عصبانی کند، زیرا محصول این خشونت دستاوردی را به بار می‌آورد که غربی‌ها دنبال می‌کنند «پروژه کشته‌سازی». یعنی عملکرد اشتباه ما در داخل نه تنها وضع را پیچیده‌تر می‌کند، بلکه کمکی هم به غربی‌ها در ادامه پروژه‌شان می‌شود.

اعتراضات برای اصل نظام خطرناک است

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور در پایان خاطرنشان کرد: منتقد عملکرد وزیر کشور در زمان حوادث آبان ۹۸ بودم، زیرا وزارت کشور دستور تیر مستقیم را صادر کرد اما در ناارامی‌ها اخیر از آن‌ها خواسته شده که بیش از پیش با معترضان مدارا کنند.

وی افزود: از طرفی برخی هم به صورت نفوذی وارد اعتراضات مردم شدند و قصد دارند نیت خود را دنبال و اعتراض مردم را لکه‌دار کنند، از این‌رو با برخی شعار‌های ساختارشکنانه روبرو شدیم. در کل این‌دست اعتراضات برای اصل نظام خطرناک است و هیمنه کشور را به مخاطره می‌اندازد. همچنین این اتفاقات، بازتاب بدی از ایران در رسانه‌های بین‌المللی به جا خواهد گذاشت که قابل تامل است.

منبع: رویداد24
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
الم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
0
0
خودت فهمیدی چی گفتی چی دلیلی داشته که دولت بنزین را گران کنه تا مردم در انتخابات شرکت نکنند مگه با شرکت نکردن مردم دوره دولت فعلی تمدید میشد از یک طرف اعتراضات مردم را حق دانستی از طرف دیگر اعتراضات را برای نظام خطر ناک دانستی یعنی چه یکی دستور تیر مستقیم میده یکی هم با حرف زدن دو پهلو مثل تو باعث اعتراضات میشه یکباره بگو اعتراض بی اعتراض تمام کن چرا قلمبه سلمبه میکنی
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی