تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
کد خبر: ۱۰۲۶۵

گزارش تصویری: عزاداری برادران اهل سنت در روستای شامیلرزان

۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶
این روستا در گذشته یک مکان برای زیارت در تمام فصول محسوب میشد و امروز در مناسبتهایی چون تاسوعا، عاشورا و رحلت پیامبر (ص)، شاهد حضور عزادارانی است که از روستاهای منطقه خود را به این مکان می رسانند.
مراسم عزاداری برادران اهل سنت صبح روز عاشورا با نواختن شیپور برای فراخواندن مردم و قرآئت قرآن آغاز می گردد. سپس مراسم شاخسی زنی اجرا می شود. دسته عزاداری از مقابل مسجد به حرکت در می آید و به سوی درختی حرکت می کند و شرکت کنندگان در داسن دسته به دور این درخت تنومند می گردند. ابتدا مردان و سپس زنان این کار را انجام می دهند و پس از طی مسیری که از خانه های حاشیه روستا می گذرد به ورودی روستا می رسند و این بار به دور بقعه سید محمود دینوری گردش می کنند.در پایان گردش به دور بقعه در مقابل درب ورودی اجتماع و زیارت نامه این مکان مقدس خوانده میشود. زنجیر زنی دسته جمعی و روبه قبله و بقعه از نکات جالب توجه این مراسم است.
دعوت میهمانان و پذیرایی ازآنان با نان محلی، عسل و لبنیات از رسوم مردم است. پخت غذای نذری و پخش کردن آن میان اهالی و انداختن سفره پذیرایی در مسجد روستا جزو شئونات این روز است که بسیار به آن تاکید می شود.


 
عکس: مینا نوعی
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: