تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ انهدام سه ریز پرنده در آسمان اصفهان/ مقام نظامی: هیچ خسارتی در پی نداشته است
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ انهدام سه ریز پرنده در آسمان اصفهان/ مقام نظامی: هیچ خسارتی در پی نداشته است

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
روزنامه‌های امروز چه می‌گویند

ستاره شناسان به دنبال بشقاب پرنده‌ها هستند

قصه دردناک و تکراری غرق شدن پناهجویان و مهاجران در آب، تلاش ستاره شناسان برای یافتن حیات در سیارات دیگر و تاثیر حرکت بر سلامت انسان از سوژه‌های امروز روزنامه‌های جهان هستند.

کد خبر: ۱۰۲۶۲۱
۱۷:۱۵ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۰

ستاره شناسان و بشقاب پرنده‌ها

دیدارنیوز ـ آلبرت کوچویی - گوینده پیشکسوت - که هر روز گلچینی از مهمترین اخبار روزنامه‌های جهان را روایت می‌کند، امروز چهارشنبه - ۶ مرداد ماه - مطالب زیر را به نقل از روزنامه‌ها عنوان کرده است:

در انتظار معجزه برای تغییرات آب و هوا

جان کری، نماینده ویژه آمریکا در همایش تغییر‌های آب و هوایی می‌گوید، ما اکنون، بر آستانه بزرگ‌ترین تغییر پس از انقلاب صنعتی هستیم. او به تازگی در همایش «جی بیست»، در ناپل حضور داشت. جان کری، از تنش‌های درون اروپا، سردی روابط غرب با چین و روسیه، باخبر است. با این همه می‌گوید در شناخت تغییر‌های آب و هوایی، غرب، نیاز به همراهی با روسیه دارد. جان کری در گپ و گویی، با روزنامه له رپوبلیکا می‌گوید، برای جلوگیری از تغییر‌های آب و هوا و گرم شدن زمین، نمی‌توان به انتظار یک معجزه بود.

ناخدای انفجاری

لوفیگارو، روزنامه فرانسوی او را ناخدای انفجاری خوانده است. از مردی می‌گوید که برزیل به اعتراض از او برخاسته است. به خیابان‌ها آمده و می‌گوید باید برود. اما این ناخدا ژایربولسونارو، در ۱۹۸۸ بر صحنه سیاست آمد در سالی که از سوی حزب دموکرات مسیحی، در انتخابات شهری در ریو دوژانیرو آمد، بیست سال بود تا در سال ۲۰۱۸ این سرباز شورشی، رئیس جمهوری برزیل شد. پانزده سالی یونیفرم نظامی بر تن داشت و به سبب بمب‌گذاری در اعتراض به دستمزد نظامیان اخراج شد. در آن تن پوش، بولسونارو، نشان داد، بلندپرواز، بی هراس، سرکش و مشاجره جو است. مردی با ترکیب افسانه و واقعیت. حالا می‌توان به آسانی او را کنار زد؟

مهاجران در آب

ال پائیس نوشت: قایق مهاجران لیبی، در آب‌ها غرق شده و پنجاه و هفت پناه جو را قربان کرده است. قربانیان پناهجو در این جا در سال ۲۰۲۱ به یک هزار تن رسید. سازمان جهانی مهاجران علت افزایش مرگ و میر پناهجویان را در آب‌های منطقه، کاهش مراقبان دریایی می‌داند. در سال گذشته بیش از دویست و هفتاد و دو پناهجو، در آب‌های مدیترانه، غرق شدند. سازمان جهانی مهاجران، خواستار تقویت نظام مراقبت‌های دریایی در مدیترانه شد.

بشقاب‌های پرنده

لوفیگارو، روزنامه فرانسه نوشت: ستاره شناسان در جست و جوی یافتن نشانه‌هایی از فن آوری بیگانگان در فضا هستند. در طرحی به نام «پروژه گالیله»، پژوهشگران با استقرار شبکه‌ای جهانی از تلسکوپ ها، دوربین‌ها و رایانه ها، در جست و جوی بشقاب‌های پرنده، خواهند بود. این ها، در پی یافتن نشانه‌هایی از فن آوری در جهان‌های فراستاره‌ای هستند. پژوهش‌های تازه نشان می‌دهد که ممکن است در فراستاره ها، سیاره‌هایی هم، چون زمین با نشانه‌هایی از زندگی در آن ها، یا تمدن‌هایی بیش از ما باشند. دانشمندان می‌گویند، این سیاستمداران یا نظامیان نیستند، که به ما می‌گویند، در آسمان ها، چه هست؟ این جامعه دانشمندان است که باید خبر از دنیا‌های فراستاره‌ای بدهد. دانشمندان این جست و جو را «باستان شناسی فضایی» می‌خوانند.

در حاشیه خبر‌های امروز می‌خوانیم:

حرکت درمانی

له رپوبلیکا، روزنامه ایتالیایی نوشت: دانشمندان می‌گویند، حرکت، درمان واقعی بسیاری از بیماری‌ها است. آن چنان که «حرکت درمانی» بخشی شناخته در درمان بسیاری از نارسایی‌های آدمی است. با این همه، پژوهش‌های آمده در نشریه علمی «لنست» آن چنان که «جیام پیترو» می‌گوید، هشتاد درصد نوجوانان، به رعایت فشار‌های حاصل از تمرین‌های ورزشی، توجه نداشته و به این سبب، آسیب می‌بیند. باید شادی حاصل از تحرک را آموزش داد. سه پژوهش آمده در نشریه «لنست» می‌گوید فشار‌های ناشی از تمرین‌های غیراصولی ورزشی در حرکت‌های بدن، سبب مرگ نابهنگام می‌شود. این است که سازمان بهداشت جهانی در حفظ فشار‌های ناشی از تمرین‌های ورزشی، برای سلامت بدن، هشدار می‌دهد. لنست می‌گوید جدا از آن، عدم تحرک، سالی پنج میلیون تن را می‌کشد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: نجوم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی