تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

زنگ خطر کرونای جهش‌یافته برای کودکان/ آمار بستری کودکان رو به افزایش است

متخصص کودکان بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) از افزایش آمار بستری کودکان مبتلا به ویروس دلتا کرونا خبر داد و گفت: اگر به موقع اقدامات درمانی برای کودکان انجام نشود، می‌تواند عواقب خطرناکی داشته باشد.

کد خبر: ۱۰۲۵۷۶
۱۴:۵۹ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۰

خطر کرونای جهش‌یافته برای کودکان

دیدارنیوز ـ دکتر آینا ریاحی متخصص کودکان بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) بیان کرد: آمار بستری کودکان مبتلا به ویروس دلتا کرونا رو به افزایش است. این روز‌ها کودکان با علائم تب، اسهال، ضعف و تشنج به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند و تست آن‌ها در مورد ابتلا به کرونا مثبت تشخیص داده می‌شود که اگر به موقع اقدامات درمانی برای آن‌ها انجام نشود، می‌تواند عواقب خطرناکی داشته باشد.

او ادامه داد: با توجه به اینکه هنوز در دنیا نیز تاییدیه‌ای برای تزریق واکسن کرونا برای کودکان وجود ندارد، این افراد از گروه‌های آسیب‌پذیر با جهش دلتا کرونا هستند و خانواده‌ها نباید این حساسیت را عادی‌انگاری تلقی کنند و این تصور که افراد مبتلا به کرونا خوب می‌شوند، درست نیست.

ریاحی تصریح کرد: هر چه شدت کرونا در بدن کودک بیشتر شود، علائم نیز شدیدتر خواهد بود و ممکن است کودک علائمی مانند گوارشی، تنفسی، تب، سرفه‌های خشک مراجعه کند که باید سریعا اقدامات درمانی برای وی انجام شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه دلتا کرونا در سطح وسیع جامعه وجود دارد، ادامه داد: باید به این ویروس را جدی تلقی کنیم و به سیاست‌گذاری‌های سیستم بهداشت و درمان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی احترام بگذارم، این ویروس از طریق دست آلوده، ترشحات تنفسی، عطسه، سرفه و آب و غذای آلوده منتقل می‌شود و باید به کودکان آموزش داد از مصرف غذا‌هایی که توسط افراد غریبه به آن‌ها داده می‌شود، بپرهیزند و دست‌های خود را مرتب با آب و صابون شسته یا ضدعفونی کنند.

به گفته این پزشک، خانواده‌ها نیز از قرار گرفتن در محیط‌های بسته و رفتن به مسافرت جلوگیری کنند تا زنجیره انتقال ویروس‌های جهش‌یافته کرونا با همراهی و همدلی مردم و مسئولان کنترل و امیدواریم چرخه واکسیناسیون کرونا سرعت بیشتری بگیرد تا این بیماری مهار شود.

بر اساس آخرین آمار منتشرشده، شیوع دلتا کرونا در ۱۰۴ کشور جهان از جمله ایران افزایش یافته است و سرعت انتقال و درگیری این نوع ویروس بیشتر از ویروس‌های کرونا با سویه‌های دیگر است.

همجواری با کشور‌های آلوده به ویروس دلتا مانند پاکستان و افغانستان و از سوی دیگر کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پیشگیرانه داخل کشور از دلایل عمده شیوع دلتا کرونا در کشور است.

برخلاف تصور عموم مردم، کودکان بیشتر به دلتا کرونا مبتلا شده و می‌توانند ویروس را به سایر افراد منتقل کنند. پیش از این جهش و شیوع کرونا دلتا، کودکان ونوجوانان عمدتا ناقل بی‌علامت بوده و صرفا بیماری را منتقل می‌کردند، اما دلتا کرونا اکنون کودکان را نیز مبتلا می‌سازد که همراه با بروز علائم است.

کرونا تاکنون سه جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا و گاما داشته و به اذعان متخصصان دلتا جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است. بر اساس نتایج تحقیقات پزشکی کرونا دلتا ۵۰ تا ۶۰ درصد نسبت به جهش‌های قبلی بیشتر مسری است.

منبع: ایرنا
برچسب ها: کرونای هندی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی