تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

تشکر رئیس سازمان انرژی اتمی از دولت و ملت اتریش

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به همکاری اتریش در دایر کردن بیمارستان یون درمانی سرطان در ایران، گفت: از دولت و ملت اتریش به خاطر اینکه ما را در ساخت این بیمارستان یاری کردند تشکر می‌کنم.

کد خبر: ۱۰۲۴۲۲
۱۵:۲۷ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۰

 سازمان انرژی اتمی

دیدارنیوز - علی اکبر صالحی روز سه شنبه پنجم مرداد در مراسم آزمایش تجهیزات مرکز ملی یون درمانی در کرج، گفت: فرآیندی که امروز انجام شد فرآیند تولید پروتون بود که یون مورد نظر برای معالجه بیماران است.

صالحی با بیان اینکه تجهیزات آزمایش شده به خوبی کار کرد، افزود: قدم اول و مهم راه اندازی مرکز ملی یون درمانی را امروز برداشتیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تاکنون تقریباً ۸۵ درصد پروژه را پیش برده‌ایم. خیلی از تجهیزات آمده و بخشی از تجهیزات هم مانده، ۸۰ درصد ساختمان هم تکمیل شده در ماه‌های آینده نصب تجهیزات شروع و امیداوریم سال آینده پذیرش بیمار آغاز شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: این پروژه با همکاری یک شرکت که اولین نوع این بیمارستان را در اتریش ساخته ایجاد شده است و عزیزانی که این فرآیند را امروز آغاز کردند تعدادی ایرانی و تعدادی اتریشی هستند.
وی گفت: از دولت و ملت اتریش تشکر می‌کنم که ما را در دایر کردن این بیمارستان که می‌شود گفت در مرزهای دانش حرکت می‌کند کمک کردند. این بیمارستان در غرب آسیا نظیر ندارد و در دنیا هم هفتمین بیمارستان است و امکان ارتقاء آن برای استفاده از یون‌هان سنگین‌تر در فرآیند درمان وجود دارد.

صالحی با بیان اینکه عده قلیلی شبانه روز مدیریت این پروژه را در سازمان انرژی اتمی بر عهده دارند که به صورت سرباز گمنام کار می‌کنند و پیمانکار هم به صورت مداوم مشغول است، گفت: امیدواریم ملت عزیز ما راضی باشد و توانسته باشیم بخشی از ماموریت‌های سازمان انرژی اتمی که مربوط به بخش سلامت است را انجام داده باشیم. این بیمارستان آخرین و مدرنترین روش درمان سرطان است.

صالحی در پایان گفت: این بیمارستان سالی ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ نفر را می‌تواند پذیرش کند. با توجه به اینکه یک معالجه گران قیمت است و به عنوان نمونه در اتریش ۲۴ هزار یورو برای هر دور از معالجه هزینه می‌برد به همین دلیل وزارت بهداشت کمک کرد که این درمان نیز جزو بیمه باشد که این جای تشکر دارد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی