تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

مقداد: برخی کشورها از سیاسی کردن موضوع بازگشت آوارگان سوری دست بردارند

وزیر خارجه سوریه تاکید کرد: مساله بازگشت آوارگان سوری به کشورشان علنا از سوی کشورهای غربی در معرض سیاسی شدن قرار گرفته است.

کد خبر: ۱۰۲۲۸۷
۰۹:۰۳ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۰

بازگشت آوارگان سوری

دیدارنیوز - به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، فیصل مقداد،‌ وزیر خارجه سوریه در نشست مشترک سوری - روسی برای پیگیری برنامه‌های کنفرانس بین المللی بازگشت آوارگان و مهاجران سوریه در دمشق گفت: همچنان مساله بازگشت آوارگان سوری به کشورشان در معرض سیاسی کاری شدید قرار دارد. کشورها و موسسات بین‌المللی مربوطه علنا هدف اصلی خود را روی مانع‌تراشی برای بازگشت اغلب آوارگان به کشورشان گذاشته‌اند. این مساله را با تحقق اهداف سیاسی دنبال می‌کنند که مغایر با اهداف و مقاصد منشور سازمان ملل و منافع ملی کشور سوریه است.

مقداد اشاره کرد، آخرین نشانه‌های این سیاسی کاری کشورهای غربی برگزاری پنجمین کنفرانس بروکسل برای حمایت از آینده سوریه و منطقه در ماه مارس بدون مشارکت دولت سوریه یا مشورت با آن بود. آنها با هدف فشار بر کشور می‌خواهند از موضوع آوارگان سوری به عنوان ورقی سیاسی برای اهداف چند کشور غربی استفاده کنند.

وزیر خارجه سوریه از جامعه جهانی و آژانس‌های سازمان ملل خواست حمایت لازم را از مهاجران سوری، سوریه و کشورهای میزبان برای تضمین حق مهاجران برای بازگشت به کشورشان به کار بگیرند و از تلاش‌های گمراه کننده برای خدشه دار کردن وجهه اوضاع داخلی کشور از رهگذر ترویج راه حل وطن جایگزین به ضرر حق بازگشت دست بردارند.

رئیس دستگاه دیپلماسی سوریه از حمایت کشورهای دوست در تسهیل بازگشت مهاجران در راس آن روسیه تقدیر کرد به طوریکه دو هیئت هماهنگی سوریه و روسیه برای ارائه انواع حمایت‌ها جهت تامین بازگشت داوطلبانه و امن مهاجران و به منظور فراهم سازی شرایط زندگی مناسب تلاش می‌کنند.

دولت سوریه بار دیگر بر لزوم پایبندی سازمان‌های بین‌المللی مربوطه برای تلاش انسانی مورد توافق بین تمام کشورهای عضو سازمان به منظور کنار گذاشتن مساله پناهجویان و تلاش انسانی از برنامه‌های سیاسی و شرط گذاری‌ها تاکید کرد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: آوارگان سوری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی