تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
سازمان جهانی هواشناسی اعلام کرد

بیش از یک میلیون نفر در جهان، قربانیِ حوادث طبیعیِ ۵ سال گذشته

سازمان جهانی هواشناسی که ده‌ها سال است داده‌های آب و هوایی را بررسی می‌کند می‌گوید: تغییرات آب و هوایی چه با افزایش حوادث طبیعی و چه با تأثیر بر اقتصاد، بر زندگی انسان‌ها تأثیرات شدید برجا می‌گذارد.

کد خبر: ۱۰۱۸۸۰
۱۵:۴۲ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۰

تعداد قربانبان بلایای طبیعی در جهان

دیدارنیوز ـ بنا بر تجزیه و تحلیل سازمان جهانی هواشناسی (WMO)، بیش از یک میلیون نفر در پنج سال گذشته در پیامد‌های ناشی از خشکسالی، طوفان، سیل و گرمای شدید جان باخته‌اند.

این سازمان وابسته به سازمان ملل متحد در ژنو اعلام کرد: طبق بررسی داده‌های سال‌های ۱۹۷۰ تا ۲۰۱۹ میلادی، ۶۵۰هزار نفر جان خود را بر اثر خشکسالی از دست داده‌اند.

نزدیک به ۵۸۰ هزار نفر نیز قربانی طوفان شده‌اند. علاوه بر این‌ها سیل نیز جان تقریبا ۵۹ هزار کودک، زن و مرد را گرفته است.

همچنین گرمای بیش از حد ۵۶ هزار نفر دیگر را به کام مرگ کشیده است.

طبق این بررسی، طوفان و سیل به ترتیب با وارد آوردن ۴۴۰ و ۱۰۰ میلیارد یورو خسارت، بیشترین آسیب ناشی از حوادث طبیعی را برجای گذاشته اند.

برهمین اساس پرضررترین حادثه غیرمترقبه طبیعی در ۵۰ سال گذشته در اروپا مربوط به سیل رودخانه‌های آلمان در سال ۲۰۰۲ و به‌ویژه سیل رودخانه البه (Elbe) می‌شود.

پتری تالاس، دبیرکل سازمان جهانی هواشناسی (WMO) می‌گوید: مدت‌هاست مشخص شده که تغییرات آب و هوایی اثر تشدیدکننده‌ای بر حوادث طبیعی دارد.

او می‌افزاید: مانند آن چه که در جریان سیل اخیر در آلمان و سایر کشور‌های اروپایی شاهد آن بودیم، بارش باران‌های سیل‌آسا افزایش یافته و این حوادث نشان داده که هیچ منطقه‌ای در کره زمین از این سوانح در امان نیست.

در عین حال هجوم امواج گرما در آمریکای شمالی نیز که اخیرا اتفاق افتاده به پای تغییرات اقلیمی نوشته می‌شود.

بنابر گزارش دویچه وله، تالاس گفت: بارش باران‌های شدید از این پس بیش‌تر خواهد شد. چرا که پدیده "زمین‌گرمایی"، هوای اطراف کره زمین را گرم‌تر کرده و بر رطوبت آن می‌افزاید به این معنا که به هنگام طوفان، باران بیش‌تری باریده و امکان جاری شدن سیل افزایش می‌یابد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: بلایای طبیعی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی