تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.

روحانی: مشکلات خوزستان باید طبق دستور رهبری حل و فصل شود

رییس جمهوری با اشاره به بحران کم‌آبی در استان خوزستان گفت: بخشی از مشکلات در این استان کم شده است و حل و فصل مسائل خوزستان طبق دستور دیروز رهبری باید ادامه پیدا کند.

کد خبر: ۱۰۱۸۰۶
۱۲:۴۶ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۰

روحانی: مشکلات خوزستان باید طبق دستور رهبری حل و فصل شود

دیدارنیوز - حجت‌الاسلام ‌المسلمین حسن روحانی در هشتاد و چهارمین برنامه افتتاح طرح‌های ملی وزارت نیرو پس از استماع گزارش وزیر نیرو از سفر به خوزستان، گفت: برای همه ما مردم خوزستان و خود خوزستان دارای ابعاد و اهمیت ویژه‌ای است؛ خوزستان سرزمین زرخیز و استان مرزی و بسیار مهم ما است و مردم خوب این سرزمین همواره مدافع خوبی از ایران اسلامی و مردم خود بوده‌اند.

وی ادامه داد: این روزها مشکلاتی برای زندگی مردم استان خوزستان از لحاظ آب و شدت گرمای موجود را شاهدیم که این شدت گرما موجب کم شدن ورودی سدهای آب‌ها شده و در مجموع مردم مشکلاتی پیدا کردند که بخشی از این مشکلات کم شده است.

ریس جمهوری اظهار کرد: با حضور آقای جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری، وزیر نیرو و سایر مسئولان امیدوارم بقیه مشکلات در روزهای آینده تخفیف یابد و مسائلی که نسبت به خوزستان باید حل و فصل شود، طبق دستوری که دیروز مقام معظم رهبری داده‌اند، ادامه پیدا کند.

روحانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به افتتاح تصفیه‌خانه آب در شهرستان‌های بابل، بابلسر و خلخال اظهار کرد: آب آشامیدنی بعد از اکسیژن و هوا برای ما بسیار مهم است چون به سلامت و زندگی مردم وابسته است. یکی از خدمات بسیار خوبی که وزارت نیرو از آغاز دنبال کرده و در سال‌های اخیر به اطلاع مردم رسیده، این است که هر روز و هر هفته بخشی از کشور از آب سالم تصفیه شده استفاده می‌کنند که امیدوارم افتتاح همزمان این تصفیه خانه‌ها برای مردم مازندران، اردبیل، سیستان و بلوچستان و چهارمحال و بختیاری مبارک باشد.

وی بعد از اعلام دستور بهره‌برداری از سد هایقر استان فارس اظهار کرد: سد هایقر با شروع بارندگی‌های امسال می‌تواند هم آب لازم را برای منطقه حفظ و هم از سیلاب در شرایط خطر جلوگیری کند. این سد ۲۲۷ میلیون مترمکعب ظرفیت دارد که سدی بزرگ و جزو سدهای ملی است. هایقر آخرین سدی است که در دولت دوازدهم به اتمام می‌رسد.
رییس جمهوری با بیان اینکه مجموعا در طول دولت‌های یازدهم و دوازدهم ۵۷ سد ملی، تکمیل و بهره‌برداری شده است، یادآور شد: از قبل و بعد انقلاب تا قبل دولت یازدهم ۱۴۴ سد در کشور وجود داشت که در این دو دولت ۵۷ سد به بهره‌برداری رسیده است و این سدها برای حفظ آب و خاک و در سیل هم برای حفظ جان مردم بسیار مهم است. این سدها برای کشاورزی، صنعت و آب آشامیدنی اهمیت فراوانی دارد.

وی بعد از اعلام دستور بهره‌برداری از ۱۳ طرح نیروگاه‌ تجدیدپذیر در ۹ استان، اظهار کرد: بسیار مهم است به سمت نیروگاه‌ها و امکانات تجدیدپذیری برویم که به سوخت و آب نیازی نداشته باشند و گرمای تابستان نه تنها تاثیر منفی روی آنها نگذارد بلکه تاثیری مثبت داشته باشد.

روحانی گفت: همچنین در مجموع بتوانند هم به مردم از لحاظ نیازمندی‌ها به برق و هم به محیط زیست از لحاظ سلامت محیط زیست کمک کنند و در انرژی کشور موجب صرفه جویی شوند.

روحانی با بیان اینکه در کشور ما برخی نقاط نیروگاه‌های بادی و در بسیاری از نقاط و شاید همه نقاط نیروگاه‌های خورشیدی و همچنین نیروگاه‌های برقابی در مقیاس کوچک، فراوان داریم، یادآور شد: رودخانه‌ها می‌توانند نیروگاه‌های برقابی کوچک را به حرکت دربیاورند. همه اینها می‌تواند در روزهای سخت کم برقی مفید باشد و  در واقع کار بسیار ارزشمندی در حال انجام است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: روحانی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی