تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
المپیک توکیو (۷)

گزارش زنده روز دوم المپیک، شاهکار ایران با والیبال کامل شد

کاروان ورزش ایران در المپیک توکیو ۲۰۲۰ در روز دوم این بازی‌ها، روز شلوغی را پشت سر می‌گذارد. ایران در رشته‌های دوچرخه‌سواری، پینگ پونگ، تیراندازی، والیبال و شمشیربازی نماینده دارد.

کد خبر: ۱۰۱۸۰۴
۱۲:۵۸ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۰

جواد فروغی طلای المپیک

 

دیدارنیوز ـ میز المپیک: پس از برگزاری مراسم افتتاحیه المپیک 2020 توکیو، مسابقات این دوره از بازی‌ها در چند رشته از امروز صبح آغاز شد. امروز از اولین ساعات بامداد به وقت تهران ورزشکاران ایرانی در 7 رشته به مصاف رقبای خود می‌روند؛ تنیس روی میز، والیبال، تکواندو، شمشیربازی، تیراندازی، دوچرخه سواری و بوکس.

برخی از رشته‌ها تا مراحل مقدماتی پیگیری می شود و مدالی توزیع نخواهد شد، اما در سه رشته شانس مدال برای ایران وجود دارد.

***

والیبال ایران لهستان المپیک

والیبال

آخرین نمایش ورزش ایران در روز دوم بازی‌های المپیک به تیم والیبال اختصاص داشت. تیم ملی والیبال ایران در گام اول با لهستان نایب قهرمان لیگ والیبال ملت‌ها یعنی لهستان روبرو بود. بازی بسیار سختی که شاید بسیاری ایران را از پیش باخته می دانستند. 

ست اول: ۲۵ - ۱۸ لهستان

نخستین امتیاز بازی را لهستان با آبشار لئون کسب کرد و با بیرون رفتن آبشار موسوی، شاگردان هینن ۵ - ۳ پیش افتادند. با درخشش صالحی در سرویس، ایران موفق شد اختلاف را جبران کرده و نتیجه ۶ - ۶ مساوی شود. پس از وقت استراحتی که هینن گرفت، لهستانی‌ها با آبشارهای کورک و اشتباه مرندی در دریافت، ۱۰ - ۷ پیشی گرفتند. عملکرد خوب لهستان در سرویس اختلاف را به ۴ امتیاز رساند (نتیجه ۱۲ - ۸ لهستان).

سرویس خوب موسوی و اشتباه اسلیوکا دو امتیاز متوالی را برای ایران به دست آورد تا بازی ۱۶ - ۱۴ شود. پس از یک رالی جذاب امیر غفور امتیاز ۱۵ را برای ایران به دست آورد ولی این لهستان بود که همچنان ۱۹ - ۱۵ برتری را در اختیار داشت. در حالی که لهستان ۲۰ - ۱۵ پیشی گرفت، آلکنو برای ایران تقاضای وقت استراحت کرد. با درخشش شیوکا و لئون روی توپ‌های برگشتی و سرویس‌های پر قدرت کورک، لهستان نهایتا ۲۵ - ۱۸ پیروز این ست شد.

ست دوم: ۲۲ - ۲۵ ایران

دو امتیاز نخست این ست را ایران به دست آورد، اما با آبشار لئون و امتیاز سرویس بینیک، لهستان بازی را به تساوی کشاند. میثم صالحی برای نخستین بار کورک را در این دیدار دفاع کرد تا ایران ۳ - ۵ پیش بیفتد. در ادامه شاگردان هینن بازی را به تساوی کشیدند، اما باز هم این صالحی بود که با یک امتیاز دفاع و آبشار خود ایران را ۷ - ۱۰ پیش انداخت تا لهستان تقاضای وقت استراحت کند. آبشارهای صالحی نتیجه را ۸ - ۱۳ به سود ایران کرد تا بار دیگر هینن برای لهستان تقاضای وقت استراحت کند.

با ورود دو تیم به زمین کورک دو امتیاز را برای لهستان کسب کرد تا اختلاف به ۳ امتیاز کاهش یابد. عملکرد خوب عبادی‌پور و مرندی در دریافت‌ها خلاقیت معروف در حمله را به همراه داشت تا ایران همچنان ۱۴ - ۱۹ پیش باشد. با بهتر شدن دریافت‌های لهستان، اسلیوکا ۲ امتیاز متوالی را کسب کرد تا لهستان به دو امتیازی ایران برسد و آلکنو را وادار به تقاضای وقت استراحت در امتیاز ۲۰ - ۲۲ کند. اما در نهایت امتیاز پایانی این ست را عبادی‌پور گرفت تا ایران ۲۲ - ۲۵ برنده این ست شود.

ست سوم: ۲۲ - ۲۵ ایران

در این ست نیز شاگردان آلکنو شروع خوبی داشتند و با هنرنمایی معروف در دادن پاس‌های یک دست، صالحی ایران را ۲ بر ۱ پیش انداخت. چهار سرویس ابتدایی ایران در این ست از دست رفت تا بازی ۴ - ۴ ادامه داشته باشد. با دو امتیاز سرویس متوالی از لئون، لهستان ۶ - ۴ پیش افتاد تا آلکنو تقاضای وقت استراحت کند. پس از ورد تیم‌ها به زمین، با دفاع محمد موسوی ایران به یک امتیازی لهستان رسید، اما بار دیگر کورک نتیجه را ۱۰ - ۸ کرد. با درخشش مجرد در حمله و دفاع، دو امتیاز متوالی به دست آمد تا ایران بازی را ۱۴ - ۱۴ به تساوی بکشاند. با تک دفاع موسوی ایران ۱۵ - ۱۶ از لهستان پیش افتاد تا هینن ناچار به تقاضای وقت استراحت شود. دریافت‌ کننده‌های ایران در این ست عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند تا شاگردان آلکنو ۱۵ - ۱۷ پیشی بگیرند.

پس از یک رالی، لئون در امتیاز ۱۸ بازی را به تساوی کشاند. صابر کاظمی در اواخر این ست به میدان آمد تا به جای موسوی سرویس بزند. تعویض آلکنو جواب داد تا بار دیگر ایران ۱۹ - ۲۱ پیشی گرفته و لهستان را وادار به تقاضای وقت استراحت کند. سرویس‌های لئون دریافت ایران را با مشکل مواجه کرد تا بازی ۲۱ - ۲۱ مساوی شود، اما بار دیگر مجرد با دفاع خود ایران را ۲۱ - ۲۲ پیش انداخت. دو اشتباه متوالی لهستانی‌ها باعث شد تا برتری ۲۱ - ۲۴ ازآن ایران باشد. ایران نهایتا ۲۲ - ۲۵ برنده این ست شد تا در مجموع ۲ بر یک از حریف پیش بیفتد.

ست چهارم ۲۲ - ۲۵ لهستان

بازی هیجان‌انگیز و حساس ایران و لهستان در ست چهارم نیز با حرارت و شور بسیار زیاد ادامه پیدا کرد. دو تیم سایه به سایه هم پیش رفتند و امتیاز ۱۵ ـ ۱۵ به معنی فشار دو تیم برای عقب ننشستن بود. اما لهستان با تکیه بر بازی خوب لئون و کورک توانست در نتیجه 22ـ 18 پیش بیفتد. بازیکنان ایران پیش آمدند و نتیجه را 23ـ 21 ثبت کرد. لئون امتیاز 24 را برای لهستان به دست آورد و به فاصله کمی ایران به 22 رسید. نهایتا سرویس شریفی به تور خورد تا لهستان برنده این ست شود.

ست پنجم ۲۳ ـ ۲۱ ایران

ایران و لهستان با تمام وجود به ست پنجم قدم گذاشتند و روحیه تیمی و بازی کم‌اشتباه بازیکنان ما باعث شد ایران 4ـ3 جلو بیفتد. دو سرویس قوی از لئون لهستان را 5ـ3 جلو انداخت. در عین حال سرویس خطای لئون هم باعث شد امتیازات در عدد 5 مساوی شود. آبشار فوق‌العاده صالحی باز هم بازی را مساوی کرد و بعد ایران امتیاز 8 را به چنگ آورد. آبشار لئون که به بیرون رفت باز هم بازی در عدد 9 مساوی شد. 

امتیاز سرویس میلاد عبادی‌پور باعث شد ایران جلو بیفتد اما خطای سرویس میلاد باز هم به تساوی ختم شد. ماراتون والیبال ایران و لهستان با زیبایی هر چه تمامتر ادامه یافت تا جایی که دو تیم در امتیاز 12 مساوی شدند. آلکنو در این امتیاز وقت استراحت گرفت و باز هم لحظاتی بعد دو تیم در امتیاز 13 برابر شدند. آبشار ناقص کورک ایران را به امتیاز 14 رساند اما دوباره بازی مساوی شد. جنگ ایران و لهستان تا امتیاز 15 ادامه پیدا کرد و در یک رالی فوق‌العاده عبادی پور امتیاز 16 را کسب کرد. کمی بعد آبشار کورک دوباره بازی را در امتیاز 17 به تساوی کشاند.

مجرد می‌توانست امتیاز برد را به دست بیاورد که سرویس او به تور خورد. باز هم کورک سرویس را خراب کرد و در نهایت باز هم دو تیم در امتیاز 19 مساوی شدند. سرویس لئون می توانست بازی را تمام کند که جای خالی معروف باز هم مساوی کرد. آبشار میلاد امتیاز 22 را اورد و نهایتا ایران امتیاز 23 را به دست اورد تا شاهکار روز اول ورزشکاران ما کامل شود.  

پینگ پونگ

نیما عالمیان نماینده ایران در مسابقات تنیس روی میز المپیک توکیو، در نخستین گام با دراکهال بازیکن اهل انگلیس مسابقه داد. با این که عالمیان این حریف را قبلا شکست داده بود اما در این مسابقه با از دست دادن تمرکز خود، خصوصا در ست دوم، نتوانست نتیجه بگیرد. نیما عالمیان 3 ست اول را باخت و حتی در ست دوم نتیجه بسیار بد 11ـ1 را بر جا گذاشت. او در ست چهارم برنده شد اما ست پنجم را واگذار کرد تا در گام اول شکست بخورد. 

تکواندو

11:43: آرمین هادی‌پور با وجود مصدومیت سنگینی که چند ماه است با او همراه شده در دومین دیدار خود در المپیک 2020 برابر نماینده آرژانتین 21 بر 6 مغلوب شد. در صورت صعود این تکواندوکار به فینال، آرمین در جدول شانس مجدد برای کسب مدال برنز تلاش خواهد کرد.

9:32: آرمین هادی پور نماینده تکواندوی ایران در وزن 58- کیلوگرم در رقابتی نزدیک برابر جفرسون اوچا از کلمبیا با نتیجه 22 بر 19 به پیروزی رسید و راهی مرحله بعد شد. هادی‌پور در دور بعدی برابر حریف آرژانتینی مبارزه می‌کند.

تیراندازی

11:35: جواد فروغی با اقتدار و کسب امتیاز 244.8 توانست در ماده 10 متر تپانچه عنوان قهرمانی را از آن خود کند. این اولین مدال طلای ایران در المپیک توکیو بود که به شکلی غیرمنتظره کسب شد. فروغی با وجود کسب مدال طلا، رکورد المپیک را هم جابجا کرد.

9:50: جواد فروغی در مرحله مقدماتی ماده ۱۰ متر تپانچه با امتیاز ۵۸۰.۲۵ در رده پنجم ایستاد و به فینال راه یافت. در این ماده ۴۸ ورزشکار در خط آتش ایستادند و 8 نفر برتر توانستند جواز حضور در فینال را کسب کنند. فروغی باید در مرحله فینال این ماده در کنار رقبایی از کشورهای اوکراین، هند، چین، کره جنوبی، آلمان مسابقه می دهد.

گزارش زنده روز دوم المپیک، ایران در رتبه دوم جدول مدال‌ها!

7:55: یانگ گیان نماینده کشور چین در بخش تفنگ بادی ۱۰ متر صاحب اولین طلای المپیک توکیو شد.

7:40: الهام هاشمی، سرمربی تیم ملی تیراندازی ایران بعد از عدم راهیابی شاگردان به فینال تفنگ بادی 10 متر گفت: ملی‌پوشان ما ۳-٤ امتیاز  زیر رکورد خود کار کردند که این مسئله طبیعی است. تعداد شرکت کنندگان هم بالا بود و ۵۰ نفر همزمان با هم به رقابت پرداختند و فکر نمی‌کنم در هیچ رشته ای چنین چیزی را شاهد باشیم.

5:30: آرمینا صادقیان و فاطمه کرم‌زاده دو ملی‌پوش تیراندازی ایران در مرحله مقدماتی تفنگ بادی ۱۰ متر در خط آتش قرار گرفتند. در این ماده ۵۶ تیرانداز حضور داشتند که فاطمه کرم‌زاده با ثبت امتیاز ۶۲۴.۹ در رده  ۲۳ قرار گرفت. آرمینا صادقیان جوانترین عضو کاروان ایران نیز با ۶۲۲.۶ امتیاز در رده ۳۰ ایستاد.

شمشیربازی

11:45: ستاره مجارستانی پس از شکست عابدینی، در مرحله  یک چهارم نهایی برابر علی پاکدامن هم به پیروزی رسید تا یک تنه مانع کسب مدال توسط شمشیربازان ایران شد. بدین ترتیب علی پاکدامن نیز در مرحله یک چهارم نهایی حذف شد.

10:44: محمد رهبری، دیگر نماینده شمشیربازی ایران در دومین رقابت خود در مرحله یک هشتم نهایی با نتیجه 7 بر 15 برابر لوئیجی سامل از ایتالیاشکست خورد و حذف شد.

گزارش زنده روز دوم المپیک، ایران در رتبه دوم جدول مدال‌ها!

10:43: مجتبی عابدینی ستاره شمشیرباز سابر ایران در دومین رقابت خود در مرحله یک هشتم نهایی برابر ژیلاگی، دارنده دو طلای المپیک از مجارستان با نتیجه 7 بر 15 مغلوب شد. کاپیتان شمشیربازی ایران با این شکست از دور مسابقات کنار رفت. 
 10:20: علی پاکدامن در دومین رقابت خود در مرحله یک هشتم نهایی المپیک2020 با نتیجه 15 بر 9 حریف آلمانی خود را شکست داد و راهی یک چهارم نهایی شد. حریف آلمانی پاکدامن، سابقه قهرمانی جهان و اروپا را چندین بار در کارنامه دارد و پیش از المپیک در رنکینگ جهانی رتبه دوم را در اختیار داشت.

8:55: محمد رهبری، سومین نماینده شمشیربازی ایران برابر اپیتی از فرانسه، نفر شش رنکینگ جهان قرار گرفت و توانست با برتری 15 بر 13 به دور یک هشتم نهایی راه پیدا کند. او در دور بعدی لوئیجی سامل از ایتالیا را پیش رو خواهد داشت.

گزارش زنده روز دوم المپیک، ایران در رتبه دوم جدول مدال‌ها!

8:30: مجتبی عابدینی، کاپیتان تیم ملی شمشیربازی ایران در دور نخست با نتیجه 15 بر 10 برابر گوردون از کانادا پیروز شد و به دور یک هشتم نهایی صعود کرد. او در این مرحله باید برابر ژیلاگی از مجارستان  قهرمان دو دوره المپیک قرار بگیرد.

8:10: علی پاکدامن، ملی پوش شمشیربازی ایران در اولین رقابت خود با نتیجه 15 بر 12 برابر آندراس زاتماری پیروز شد و به دور یک هشتم صعود کرد. شمشیرباز مجارستانی سابقه قهرمانی سال 2018 جهان را داشت و از شانس های مدال طلای این دوره محسوب می‌شد.

دوچرخه سواری

11:05ـ سعید صفرزاده، نماینده دوچرخه سواری ایران در بخش جاده در یک رقابت سنگین با 130 ورزشکار از 56 کشور، در فاصله ۱۰۳ کیلومتری تا خط پایان از دسته اصلی جاماند و نتوانست به خط پایان برسد.

گزارش زنده روز دوم المپیک، ایران در رتبه دوم جدول مدال‌ها!

٧:٠٠ـ سعید صفرزاده، نماینده دوچرخه‌سواری ایران در بخش جاده رقابت خود را با رکابزنان کشورهای دیگر آغاز کرد. این رقابت چند ساعتی به طول خواهد انجامید و باید دید صفرزاده در این رقابت نفس‌گیر در نهایت به عنوان چندمین نفر از خط پایان عبور خواهد کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی