تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
افاضات اضافه

این فضای مجازی لامصب را کلا ببندید و خیالمان را راحت کنید!

افاضات اضافه ستون هفتگی بیانات عوام الملک است که در آن به بیان نظرات منور خود در مورد مسائل جهان می‌پردازد. هفته‌هاست که این نابغه خاص دوران مشغول نگارش خاطرات روزانه است.

کد خبر: ۱۰۱۶۹۰
۱۲:۱۲ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۰

افاضات اضافه عوام الملک خاطرات

دیدارنیوز ـ عوام الملک:

 جمعه ۲۵ تیر ۱۴۰۰

پیش از ظهر وقتم به تهیه جدول مقایسه‌ای ویروس کرونا و محصولات خودروسازان داخلی گذشت. چون ظاهرا ویروس کرونای دلتا در حال‌تغییر شکل به گونه جدیدی به نام دلتاپلاس است. احتمالا بعد از آن باید به ترتیب منتظر دلتاپلاس توربوشارژ دنده‌ای و دلتاپلاس توربوشارژ اتومات باشیم. حدس می‌زنم در کنار این گونه‌ها، مدل وانت ویروس هم بیاید. بالاخره در کشور ما از هر چیزی مدل وانتش هم پیدا می‌شود. صحبت‌های بزرگوار مشهدی را خواندم. از خواص‌المله به خاطر کندن شر برجام تشکر کرد. چرا زودتر نگفته بود؟ تا امروز فکر می‌کردم این افتخار متعلق به ترامپ و دوستانش است. خوشحال شدم. همه چیز را باید داخلی کرد. آخر شب تصاویری از عوام در خوزستان به دستم رسید. به خاطر بی‌آبی در حال تظاهرات بودند. اصلا خنده ندارد.


بیشتر بخوانید: واکسن بهانه است، چیزهای دیگر نشانه است!


 شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۰

از صبح منتظر بودم حسن نتیجه مذاکره با غربی‌ها و چین و روسیه را اعلام کند. خبری نشد. حدس زدم مذاکرات نتیجه‌ای نداشته است. شایعه شد علی که دوست سعید است و احتمالا وقتی ابراهیم، رییس خواص‌الدوله شود جای محمدجواد را می‌گیرد با مذاکرات مخالف بوده است و حسن هم به همین خاطر نتوانسته چیزی را اعلام کند. بهتر. اصلا وقتی می‌توان مذاکره نکرد، چرا باید مذاکره کرد؟‌ ای کاش ابراهیم زودتر شروع کند و ما را از شر بقیه جهان به جز چین و روسیه نجات دهد. رییس نظمیه تهران اعلام کرد در قانون به هیچکس اجازه حیوان‌گردانی داده نشده است. راست می‌گوید. در قانون اجازه خیلی چیز‌های دیگر هم داده نشده. باید جلوی همه آن‌ها را گرفت. جانشین آقای سردار اعلام کرد با تولید واکسن جدیدی که چند هفته پیش رونمایی کردند آنقدر خودکفا می‌شویم که می‌توانیم به عوام مستضعف بقیه کشور‌ها هم واکسن بدهیم. خبر جدید و خوبی‌ست. چون آقای سردار گفته بود می‌خواهیم به آمریکا واکسن بدهیم. معلوم است تولیدمان بالا رفته. اینطوری عوامی که به ارمنستان رفتند هم دست خالی برنمی‌گردند. یک خبر هم خواندم که در یزد برای تشویق جوانان به ازدواج به عوامی که از بیست و یک تیر به بعد ازدواج کنند واکسن کرونا می‌زنند. خیلی ایده نابی‌ست. بالاخره زوج‌های جوان باید استرس کرونا گرفتن از یکدیگر در همان روز و شب اول را نداشته باشند. مشکل اصلی‌شان هم همین کروناست. وگرنه شغل و مسکن و نان را خدا می‌رساند. ما هم که چیزی که زیاد داریم واکسن است. خوب است که اول به جوانان خودمان بزنیم و بعد به بقیه مستضعفان جهان. آخر شب خوشحال شدم، چون شنیدم خواص‌المله همچنان به فکر صیانت از عوام در فضای مجازی هستند. به نظرم یک بار برای همیشه این لامصب را ببندند و خیال همه خواص را راحت کنند خوب است. اینطوری اینقدر نگران ما عوام نمی‌شوند و می‌توانند مشکلات جهان را حل کنند. قبل از خواب باز هم به خوزستان فکر کردم.


بیشتر بخوانید: کمی واکسن موقع جا کردن، بیرون ریخته؛ این که چیزی نیست!


 یکشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۰

گزارش یک روزنامه درباره طرح صیانت خواص‌المله از عوام در فضای مجازی را خواندم. چیز‌های خوبی یاد گرفتم. ناراحت شدم که چرا ما عوام زودتر سراغ این خواص‌المله با دقت و خوشفکرمان نرفتیم. خوشبختانه می‌خواهند طوری از ما صیانت کنند که مجبور شویم قواعد زبان سرخپوستی را جهت ارتقا مهارت‌های ارتباطی در قرن بیست و یکم یاد بگیریم. قطعا بهتر از ابزار‌های غربی مثل ایمیل و چیز‌های دیگر است. بقیه روز اخبار کرونا و بی‌آبی را مرور کردم. خوابم برد. در خواب، خوزستان، سیستان و بلوچستان و تهران را دیدم.


بیشتر بخوانید: چرا خواص فکر می‌کنند ما عوام خدا را شکر نمی‌کنیم؟


 دوشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۰

مساله آب و خوزستان همچنان در اخبار مورد توجه است. خواص‌المله آبادان هم اخبار را دنبال کرد و به همین خاطر درباره فیلم‌های شبکه نمایش خانگی از خواص‌الدوله مربوطه سوال پرسید و بعد معلوم شد این مساله ربطی به خواص‌الدوله نداشته و زیر نظر رادیو و تلویزیون بودجه‌بگیر است. به هر حال اینکه خواص‌المله ما حواسشان به همه چیز هست خیلی خوب است. مساله آب هم هر وقت باران بیاید حل می‌شود. در خبر‌ها آمد که قرارگاه مرغ منحل شده است. ناراحت شدم. معلوم نیست از حالا به بعد بی‌قراری مرغ‌ها را کجا باید پیگیری کرد. عصر مصاحبه سخنگوی مبارزه با کرونا را خواندم. واقعا تاسف‌بار بود. طوری درباره برادران روس صحبت کرده که انگار موظف بودند برای تولید واکسن خطی به ما بدهند که به درد بخورد. هنوز نفهمیده که روس‌ها فقط باید خط بدهند و بقیه‌اش را باید خودمان حل کنیم. حسن که برود مشکلات ما با این خواص‌الدوله‌ها هم حل می‌شود. قرار شد ادارات تهران و البرز از فردا تا یکشنبه تعطیل شوند و راه‌های خروجی استان‌ها هم مسدود گردد. فکر خوبی‌ست. مسافرت کردن در زمانی که ممنوع باشد بیشتر مزه می‌دهد. جریمه هم که بگیر و نگیر دارد. باید در اولین فرصت یک ویلا یا آلاچیق در شمال بخرم. در چنین شرایطی می‌شود به قیمت خوب اجاره داد.


بیشتر بخوانید: حیف است که ابراهیم از کیانوش استفاده نکند


سه‌شنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۰

امروز خیابان‌ها خلوت‌تر بود. برای ما که فرقی نمی‌کند. کلا سر کاریم. به همین خاطر مثل همیشه راه افتادم. خبر ممنوعیت مانتو‌های طرح چفیه در مشهد را شنیدم. کار خیلی خوبی‌ست. یک زمانی هم روسری طرح چفیه مد شده بود. باید برخورد شود. هنوز عده‌ای از عوام مشهد نفهمیدند که بزرگوار مشهدی پدرزن ابراهیم هم هست و الان همه ایران، مشهد است. تصویر نامه یکی از مدیران باقر را دیدم که به یکی از مدیران محمدجواد خبر داده بود که امیرحسین و دو نفر دیگر از خواص‌المله به همراه خانواده‌هایشان قرار است با پرواز اختصاصی به عراق بروند و برگردند و باید به طور مناسب پذیرایی شوند. نگران شدم که مبادا در ایام کاری قصد سفر خانوادگی داشته باشند، اما بعد متوجه شدم در همین ایام کروناییه است. امیرحسین بعد از تکاندن سفره در ایام انتخابات خسته بود و لازم است کمی استراحت کند. خانواده‌اش هم در فیلم‌ها بودند و به همین خاطر خسته‌اند. ممکن است عده‌ای بخواهند درباره پرواز اختصاصی سر و صدا کنند. باید جلویشان ایستاد. خواص‌المله به خاطر اینکه عوام در معرض کرونا قرار نگیرند به خودشان سختی می‌دهند و با پرواز اختصاصی می‌روند. واقعا هم سخت است. میثم که مداح است اعلام کرد با دوستان همکارش تصمیم گرفته‌اند به جای اینکه در خیابان‌های تهران بچرخند به اهواز بروند و مطالبات عوام را پیگیری کنند. امیدوارم خیلی سفت و محکم پیگیری نکنند. چون بی‌آبی است و پیگیری‌های خشک واقعا سخت است. اخباری مبنی بر منتفی شدن مذاکرات با غربی‌ها از سوی ابراهیم و دوستانش شنیده شد. خیلی خبر خوبی‌ست. غرورمان برمی‌گردد و غربی‌ها هم می‌فهمند که همان جایی را که یک بار زمان محمود، لولو برده بود دوباره لولو برده است. آن‌ها هم می‌توانند آنقدر قطعنامه بدهند تا قطعنامه‌دانشان پاره شود. ما عوام را از این چیز‌ها نمی‌توانند بترسانند.


بیشتر بخوانید: مناظره‌های ریاست خواص الدوله چقدر آموزنده است!


 چهارشنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۰

امروز تعطیل بود. قرار شد ابوی عوام‌النسا را برای واکسیناسیون کرونا ببرم. در ورزشگاه آزادی فضایی فراهم کرده‌اند که بدون پیاده شدن از ماشین می‌توان واکسن زد. یکی دو ساعتی معطلی داشت، اما خیلی خوب و مرتب بود. خیابان‌های تهران خلوت بود. معلوم شد عده زیادی از عوام به خاطر کرونا از تهران به سمت شمال کشور فرار کرده‌اند و باعث شده جاده‌های شمال بر خلاف خیابان‌های تهران ترافیک باشد. شنیدم در بعضی جا‌ها شبی ۶ میلیون تومان بابت اجاره ویلا می‌گیرند. معلوم است عوام خیلی از کرونا ترسیده‌اند. بخش‌هایی از خبر‌های تلویزیون بودجه‌بگیر را در تلگرام دیدم. خوشبختانه مشخص شد اوضاع خوزستان خیلی آرام است، اما عوام آلمان بدبخت و سیل‌زده شده‌اند. تبلیغات غربی‌ها به خودشان برگشته.


بیشتر بخوانید: ۷ نفر برای یک صندلی رقابت می‌کنند؟ چقدر زیاد!


پنجشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۰

در خبر‌ها سیل و ویرانی در آلمان و بقیه اروپا همچنان مورد توجه است. غربی‌ها دچار مشکل شده‌اند و عوام‌شان ناراضی هستند. رهبر عزیز کره‌شمالی دستور داده همه زنان متاهل بین ۲۰ تا ۶۰ سال باید در ساختن دیوار مرزی بین چین و کره‌شمالی فعالیت کنند. خیلی خوب است که به زنان توجه دارد. ظاهرا عده‌ای از عوام کره‌شمالی قدر خوبی‌های کشورشان را نمی‌دانند و می‌خواهند از کوه و بیابان به کشور‌های همسایه بروند. کار درستی می‌کنند که دیوار می‌کشند تا کسی نرود. عوام در بعضی جا‌ها قدر خوبی‌های کشورشان را نمی‌دانند و باید به زور به ایشان حالی کرد. عصر خبردار شدم ترکیه هم می‌خواهد بین خودشان و ما دیوار بتونی بکشد. کلا این آقای اردوغان خیلی از خودش متشکر است. درباره این دیوار خیلی حرف‌ها دارم که باید در نسخه دوم خاطرات بنویسم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی