تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

نقدعلی: رئیس دولت سیزدهم برای چالش‌ آب و انرژی راهکار داشته باشد

نماینده مردم خمینی شهر گفت که رئیس دولت سیزدهم باید راهکارهایی برای چالش‌های حوزه آب و انرژی داشته باشد.

کد خبر: ۱۰۰۲۱۰
۰۹:۰۱ - ۲۲ تير ۱۴۰۰

نقدعلی: رئیس دولت سیزدهم برای چالش‌ آب و انرژی راهکار داشته باشد

دیدارنیوز - حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی اظهار کرد: سید ابراهیم رئیسی صاحب تجربیات گران‌سنگی در سابقه مدیریت خود است، ایشان مشاوران امینی دارند اما می‌خواهم به عنوان یک مشاور پیشنهاد کنم که ضمن توجه به اشتغال و اقتصاد، مدیریت عادلانه منابع آبی را در اولویت قرار دهد.

ضرورت ارائه راهکارهایی برای چالش‌های حوزه آب و انرژی

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس با بیان اینکه احتیاجات مناطق مختلف ایران باید جدی گرفته شود، اظهار کرد: رئیس دولت سیزدهم باید راهکارهایی برای چالش‌های حوزه آب و انرژی داشته باشد چراکه این چالش‌ها ناشی از سوء مدیریت‌های گذشته است.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی مجلس در خصوص وضعیت آب استان اصفهان گفت: بعضی برداشت‌های آبی از زاینده رود، خلاف شرع، خلاف فقه و قواعد و قانون کشور است. متأسفانه حق‌آبه کشاورزان استان اصفهان را تحت عناوین مختلف مثل آب کشاورزی و شرب برداشت‌ کرده‌اند. 
نقدعلی تأکید کرد: مسئولان تعهداتی را برای جبران برداشت آب از زاینده رود دادند که متأسفانه تعهدات انجام نشده است. زاینده‌رود اصفهان که شاه‌رگ حیات استان بود، خشکیده است. 

کمبود ۱۰ تا ۱۵ هزار مگاواتی برق

نماینده مردم خمینی شهر ضمن انتقاد از قطعی مکرر برق با بیان اینکه در سالهای گذشته، زیرساخت‌های تولید برق گسترش نیافته است، اظهار کرد: سالیانه بین ۱۲ تا ۱۵ هزار مگاوات برق نیاز داریم. همچنین به انرژی پاک هسته‌ای بی‌توجه هستیم چرا که در سالهای اخیر همه تخم‌مرغ‌های خود را در سبد برجام گذاشتیم. رهبری فرمودند ۲۰ هزار مگاوات برق نیاز داریم و این میزان باید از محل انرژی هسته‌ای تأمین شود.

نقدعلی در پایان تأکید کرد: اگر دولت بعدی به حل چالش‌های حوزه آب و انرژی نپردازد با مهاجرت‌های وسیع، خالی شدن مناطق اقتصادی و کلیدی از جمعیت، فرونشست‌های فاجعه بار بعضی دشت‌ها و در نهایت با افزایش شاخص فقر و فلاکت و تنش‌های سیاسی - اجتماعی شبیه اعتراض شهروندان مواجه خواهیم شد. 


منبع: ایسنا
برچسب ها: دولت سیزدهم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی